Zelfgemaakte spreads voor op brood

11-03-2020 door Vivendi diëtisten
Viva la Fitness Blog - Zelfgemaakte spreads voor op brood -
Ben jij je broodbeleg ook weleens beu? Alweer kipfilet, kaas of achterham... Dan komt dit blogbericht goed van pas. Je kunt namelijk heel makkelijk zelf een spread maken. Helemaal vers, super simpel en eiwitrijk. Varierend van avocadospread tot paprikaspread of spreads op basis van vis. Kies gewoon de ingrediënten die je zelf lekker vindt en neem als basis cottage cheese/hüttekäse.

Laten we beginnen met een avocadospread. Meng ongeveer een half bakje cottage cheese/hüttekäse met avocado. Bepaal de hoeveelheid zelf, want smaken verschillen. Breng op smaak met peper en bespenkel met wat citroensap, zodat de groentespread niet te snel bruin wordt. Besmeer het op een geroosterde boterham en je kunt genieten van een heerlijke lunch. Deze spread kun je maken op basis van verschillende groenten. Indien je paprikaspread wil maken, zou ik je adviseren om het mengsel in een mixer fijn te malen.

Vergelijkbaar kun je ook kiezen voor een spread op basis van vis. Neem bijvoorbeeld een blikje tonijn, makreel of zalm. Meng met cottage cheese/hütekäse naar smaak en maak het wat pikanter door er een bosuitje of rode ui doorheen te doen.

Experimenteer zelf met verschillende variatiemogelijkheden. Rucola, spinazie, tomaat, ei en gerookte zalm zijn ook goede opties. Ben je niet zo'n fan van cottage cheese/hüttekäse? Dan kun je ook kiezen voor magere yoghurt/kwark als basis. 

Gezonde groet, 
Elke van der Velden, (sport)diëtist
Contacteer ons!
Meer weten?
The best project you'll ever work on is you!

Viva la Fitness Tilburg werkt samen met

Fysio Binnenstad Intenz Bedrijfsfitness Nederland Willem 2 Academie
Viva la Fitness Tilburg © 2020 - powered by BeweegR | website powered by ompria - design by French Made