Home
>
Viva la Blog

Viva la blog

Volkoren noodles met falafel

27-05-2021 door Vivendi diëtisten

Falafel is een vegetarische klasieker. Lekker in een wrap of bij couscous, maar je kunt het ook aan andere gerechten toevoegen. Probeer eens deze heerlijke volkoren noodles met falafel en heeel veel groente. Het gerecht is vezelrijk en een bron van eiwitten!  ... lees meer ▸

Blog - Vd&zڕ

Voeding rondom sport

20-05-2021 door Vivendi diëtisten

Voeding en sport gaan hand in hand. Door de juiste voeding en training zorg je ervoor dat je lichaam fit, sterk en gezond is. Daarbij is het belangrijk om rekening te houden met wat je eet rondom de sportacitviteit, zodat je het optimale uit jezelf kan halen. ... lees meer ▸

Blog - Vx+whh

Maak je eigen isotone sportdrank

20-05-2021 door Vivendi diëtisten

Wanneer je lang en intensief sport kan het raadzaam zijn om je koolhydraten aan te vullen. Dat kan in de vorm van een koolhyraatrijk tussendoortje, maar ook met behulp van een sportdrank. Deze maak je eenvoudig zelf! ... lees meer ▸

Blog - 1碁ⲋh)]

Zoete wrap

28-01-2021 door Vivendi diëtisten

Misschien heb je het al voorbij zien komen op social media: deze wrap-hack, waarmee je je wrap makkelijk opvouwt en opwarmt. Vivendi komt nu met een zoete variant, met fruit en 100% pindakaas. Lekker voor bij de lunch of als tussendoortje. Je kunt de wrap natuurlijk aanpassen naar smaak.  

... lees meer ▸

Blog - f{

Wat verleidelijk!

23-01-2021 door Vivendi diëtisten

Iedereen heeft van die producten die hij of zij niet kan weerstaan. Voor de een is dat chocolade of snoep, voor de ander chips of borrelnootjes. Vooral wanneer je net bezig bent met gezonder eten kunnen die verleidingen extra groot zijn, omdat het voelt als iets wat niet mag. En heb je dan toch toegegeven, dan geef je vaak ook volledig toe. Dat leidt dan tot een lege verpakking en een schuldgevoel.

... lees meer ▸

Blog - Yoz^ץ9

Kleurrijke quinoasalade

19-01-2021 door Vivendi diëtisten

Deze salade heeft het allemaal: koolhydraten, eiwitten, gezonde vetten én voedingsvezels! Dit lekker kleurrijke geheel ziet er niet alleen heerlijk uit, het staat ook nog eens in een handomdraai op tafel.

... lees meer ▸

Blog - *WꮊzZu

Groentefriet uit de oven

11-01-2021 door Vivendi diëtisten

Een makkelijke manier om meteen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente (250 g) binnen te krijgen: groentefriet. Daarbij zijn ze ook nog eens super simpel om te maken. Zo zet je in een handomdraai lekkere en gezonde frietjes op tafel.

... lees meer ▸

Blog - ן'+]z

Salade met rode biet

28-12-2020 door Vivendi diëtisten

De kerstdagen zijn voorbij, tijd om de boel weer op te pakken. En hoe beter dan met deze  lekkere, verwarmende en vullende salade met rode bietjes, amandelen en balsamico azijn. Heerlijk voor bij de lunch met een geroosterde boterham. ... lees meer ▸

Blog - IZu鞶y

Gebakken appeltje

16-12-2020 door Vivendi diëtisten

De lockdown brengt natuurlijk een hoop nadelen met zich mee, maar een voordeel is dat we (of in ieder geval de meeste van ons) meer tijd hebben om ons eten te bereiden. Daardoor kun je je maaltijden of tussendoortjes net iets extra smakelijker en spannender maken. Neem bijvoorbeeld dit heerlijke tussendoortje: een gebakken appeltje met kaneel. Lekker met een kop thee op een koude en regenachtige dag. Je kunt het appeltje na het bakken ook gebruiken in je kwark of yoghurt. En mooi meegenomen: kinderen zijn er dol op!

... lees meer ▸

Blog - ڒGj^

Goed aan de gourmet

10-12-2020 door Vivendi diëtisten

Kerst en gourmetten. Die twee gaan hand in hand. Ook al zien de feestdagen er dit jaar wat anders uit, de kans is groot het gourmetstel weer tevoorschijn wordt getoverd. En dat hoeft niet altijd even ongezond te zijn! Met de volgende tips zorg jij ervoor dat je een op een verantwoorde, maar ook lekkere manier aan het gourmetten slaat.

... lees meer ▸

Blog - iz
.g

Kwark om mee te nemen

30-11-2020 door Vivendi diëtisten

Een makkelijke maaltijd voor als je van huis gaat: kwark met bevroren fruit. Het bevroren fruit zorgt ervoor dat je kwark lekker koud blijft onderweg. Ideaal wanneer je bijvoorbeeld naar je werk gaat! ... lees meer ▸

Blog - +y^

Groene lunch

23-11-2020 door Vivendi diëtisten

Zoek je nog variatie voor op brood? Ga eens voor een volkoren boterham met zuivelspread, veldsla en komkommer. Dat is weer een exrta groentemoment in the pocket! ... lees meer ▸

Blog - n

Focus niet op het getal op de weegschaal

17-11-2020 door Vivendi diëtisten

Je zit lekker in je vel, voelt jezelf goed, je merkt dat je kleren losser beginnen te zitten en je energielevel flink omhoog is geschoten. Toch laat de weegschaal geen resultaat zien. BALEN, want voor je gevoel ging het toch echt goed! Het getal op de weegschaal speelt met je motivatie. Waarom laten we ons zo beïnvloeden door dat ene stomme getal, terwijl je jezelf echt 10x beter voelt? Wat is dan belangrijker? En waarom vertrouwen we niet op ons eigen lichaam? Ons brein heeft blijkbaar bewijs nodig, feiten en het liefst in getallen. ... lees meer ▸

Blog - .xazhװy,r

Frittata uit de oven

10-11-2020 door Vivendi diëtisten

Ovengerechten zijn ideaal. Je kan ze van te voren al klaarmaken en zodra je thuis komt hoef je het alleen nog maar de oven in de schuiven. Heb je nog wat groente in de koelkast liggen die bijna over de datum zijn, dan kun je die perfect gebruiken. ... lees meer ▸

Blog - Z+]z

Feestelijke lunch

10-11-2020 door Vivendi diëtisten

Vele mensen zijn tegenwoordig thuis aan het werk door het coronavirus. Helaas niet prettig voor iederen, maar ieder nadeel heeft zo zijn voordeel. Neem de tijd voor je lunch en maak er een gezond feestje van. Zo wordt het niet snel saai en hou je een gezonde levensstijl makkelijker vol! ... lees meer ▸

Blog - 笵bGw!

Koken met restjes

05-11-2020 door Vivendi diëtisten

Eten weggooien is doodzonde en helemaal niet meer van deze tijd, maar soms weet je gewoon niet wat je ermee moet. Random groente die je over had van een recept, die laatste spaghettistengels die gebroken in de kast liggen of het fruit dat nu écht opgegeten moet worden.  ... lees meer ▸

Blog - *g-

Tosti met champignons en spinazie

02-11-2020 door Vivendi diëtisten

Zoek je wat variatie voor de lunch? Kies eens voor een tosti, zoals deze met 30+ kaas, champignons en spinazie. Zo heb je gelijk een extra groentemomentje ingebouwd. Heerlijk met een zelfgemaakte dipsaus van kwark/yoghurt met chilisaus.  ... lees meer ▸

Blog - N-gr('{b

Gebruik je GEZONDE verstand!

27-10-2020 door Vivendi diëtisten

Je levensstijl aanpassen kost even wat tijd, maar maak het jezelf niet te moeilijk! Druk aan het werk, in de weer met je kinderen en dan ook nog goed voor jezelf zorgen. Het lijkt een onmogelijke opgave. Gelukkig hoef je niet uren in de keuken te staan voor een gezonde maaltijd of moet je stad en land afrijden voor dat ene onbekende ingrediënt. ... lees meer ▸

Blog - )#xa8Ľ쵩

Spicy noedels

26-10-2020 door Vivendi diëtisten

Soms heb je restjes groenten in de koelkast liggen waarvan je niet weet wat je ermee moet. Een mooie oplossing is dan een wok- of roerbakgerecht, zoals deze spicy noedels met broccoli en spruitjes. Dit recept is namelijk samengesteld uit producten die nog in huis lagen. Je kunt er je eigen twist aan geven door groente te gebruiken die jij nog hebt liggen. 

... lees meer ▸

Blog - Jzul

Risotto met courgette en bloemkool

19-10-2020 door Vivendi diëtisten

Risotto is een rijstgerecht uit Noord-Italië, waarbij de rijst eerst kort aangebakken wordt, waarna er beetje bij beetje al roerend vocht wordt toegevoegd. Deze techniek zorgt ervoor dat zetmeel uit de rijstkorrels naar het oppervlak wordt gehaald. Hierdoor krijgt het kookvocht een romige consistentie. Tijdens het bereiden kunnen verschillende ingrediënten toegevoegd om de risotto smaak te geven.  ... lees meer ▸

Blog - F+(&z(מhzi(

Veganistisch - Wees eens plantAARDIG

15-10-2020 door Vivendi diëtisten

Steeds meer mensen kiezen voor een veganistisch voedingspatroon; een voedingspatroon waarbij je geen gebruik maakt van dierlijke producten. Geen vlees, vis, zuivel, honing en eieren. Twintig jaar geleden telde Nederland ongeveer 16.000 veganisten. Dat zijn er nu tussen de 50.000 en 70.000!

... lees meer ▸

Blog - U+-!YyV�

Volkoren pita met BBQ-jackfruit

12-10-2020 door Vivendi diëtisten

Heb je wel eens gehoord van jackfruit? Deze vrucht komt oorspronkelijk uit India, maar groeit ook in Azië, Oost-Afrika en Latijs-Amerika. Je kunt het rijp en geel of jong (onrijp) en groen ... lees meer ▸

Blog - Vd+ZArG+

Spinaziestamp met zalm uit de oven

05-10-2020 door Vivendi diëtisten

De dagen worden korter, het weer kouder en natter. Tijd voor een heerlijke stamppot, maar dan net iets anders! Deze spinaziestamppot wordt geserveerd met zalm, zodat je meteen je omega 3 voor de week binnen hebt. Vanuit de Gezondheidsraad wordt er geadviseerd om 1x per week vette vis te nuttigen. Gezond voor hart- en vaten! ... lees meer ▸

Blog - Jk8֦gͩf+]z

Eenvoudige groentecurry

28-09-2020 door Vivendi diëtisten

Deze heerlijke curry zit bomvol groenten en is supermakkelijk om te maken. Wat ook fijn is: je kunt dit gerecht gewoon invriezen. Zo heb je op dagen dat je geen tijd/zin hebt om te koken in een hand om draai een gezonde maaltijd op tafel. Je kunt de curry helemaal naar jouw smaak bereiden. Voeg gewoon de groenten toe die jij lekker vindt.

... lees meer ▸

Blog - b+y˫

Havermout met appel en rozijnen

21-09-2020 door Vivendi diëtisten

Ben je op zoek naar een manier om meer voedingsvezels te eten? Neem dan eens havermout als ontbijt! Dit recept bevat 7,4 gram voedingsvezels. Deze geven een verzadigd gevoel en zorgen voor een goede stoelgang. Er wordt geadviseerd om dagelijks 30 tot 40 gram voedingsvezels te eten. Met dit recept ben je dus al een heel eind. ... lees meer ▸

Blog - ޮj.gj^8

De darmen, ons tweede brein?

30-06-2020 door Vivendi diëtisten

Steeds vaker zie ik cliënten in de praktijk die last hebben van vage darmklachten. Een opgeblazen gevoel, onregelmatige stoelgang en krampen. Erg vervelend in het dagelijks leven. De darmen zijn erg complex en het prikkelbare darmsydroom die daar vaak aan wordt gelinkt is per persoon verschillend te behandelen. ... lees meer ▸

Blog - 
Zg{-yފ

Super snel rijstgerecht

06-05-2020 door Vivendi diëtisten

Heb je weinig tijd, maar wil je toch snel een gezonde maaltijd op tafel zetten? Geen probleem! Met dit recept tover je in een mum van tijd een heerlijk gerecht op tafel! Eet smakelijk :) ... lees meer ▸

Blog - J^ޖ!

Zo maak je springrolls!

14-04-2020 door Vivendi diëtisten

Springrolls worden ook wel lenterolletjes genoemd. Heerlijk tijdens zonnige dagen of als lichte lunch/maaltijd. De springrolls zijn goed voor te bereiden, dus ideaal om mee te nemen! Vele variatiemogelijkheden, dus maak je eigen favoriet. Bekijk het filmpje op onze Instagram/facebookpagina voor de werkwijze. Volg het basisrecept, maar geef er je eigen draai aan!

... lees meer ▸

Blog - fjH޲
[

Gezonde snacks

17-03-2020 door Vivendi diëtisten

De wereld staat even op zijn kop door het coronavirus. Sportgelegenheden zijn gesloten, de meeste mensen werken thuis en er wordt geadviseerd om sociale contacten te vermijden. Erg vervelend allemaal, maar we moeten er het beste van maken. Als natuurlijke reactie zijn mensen al gaan hamsteren, voor het geval dat... Helaas is zoveel eten in huis vaak niet handig als je hele dagen binnen zit, je niet kunt sporten en snaaibuien op de loer liggen door verveling. ... lees meer ▸

Blog - ׬$

Zelfgemaakte spreads voor op brood

11-03-2020 door Vivendi diëtisten

Ben jij je broodbeleg ook weleens beu? Alweer kipfilet, kaas of achterham... Dan komt dit blogbericht goed van pas. Je kunt namelijk heel makkelijk zelf een spread maken. Helemaal vers en super simpel. Varierend van avocadospread tot paprikaspread of spreads op basis van vis. ... lees meer ▸

Blog - e_jK^i/襺

Couscoussalade

26-02-2020 door Vivendi diëtisten

Snel gemaakt, makkelijk meenemen en nog lekker ook. Voordat je de groente hebt gesneden is de couscous al gekookt. Neem je favoriete groente, voeg er wat vis/vlees aan toe en maak af met een dressing. Probeer het zelf ook eens! ... lees meer ▸

Blog - 
rZu

Haal het maximale uit je sport door de juiste voeding!

21-02-2020 door Vivendi diëtisten

In de (top)sport komt het vaak neer op minimale verschillen, wil je de beste zijn! Net iets meer getraind, beter geslapen of een uitgebalanceerd voedingspatroon. Je moet het verschil kunnen maken! Voeding is een erg belangrijke speler. Voor elk lichaam is de energiebehoefte en de verhouding tussen de macronutriënten namelijk verschillend. 

... lees meer ▸

Blog - fkjW޲+(ף+-zv)

Andijviesalade met kidneybonen

04-02-2020 door Vivendi diëtisten

Aansluitend op het blogbericht over peulvruchten ("Daar peul je de vruchten van!"), een recept met kidneybonen. Heb je gelijk je wekelijkse portie binnen. Geniet van deze eiwitrijke andijviesalade. Zowel met als zonder vlees te nuttigen, dus ook ideaal voor vegetariërs.   ... lees meer ▸

Blog - wbZu鞶H웢w

Daar peul je de vruchten van!

04-02-2020 door Vivendi diëtisten

De laatste tijd zie ik steeds meer vegetariërs en veganisten op consult. Voldoende eiwitten binnenkrijgen is dan vaak een struikelblok. Plantaardige eiwitten kun je halen uit volkoren brood, graanproducten, noten, groente zoals paddenstoelen, broccoli en taugé en peulvruchten. Maar wat zijn peulvruchten nu precies? ... lees meer ▸

Blog - 
륍^ק

Gezonde pizza

03-01-2020 door Vivendi diëtisten

Ben jij ook zo fan van pizza? Helaas bevat een normale variant al veel calorieën en vet door de dikke bodem, vet beleg zoals salami en veel verschillende soorten kazen. Niet het ideale gerecht als je op je voeding aan het letten bent. Maar ik heb goed nieuws! Er is een gezondere versie. Nieuwsgierig? Lees dan snel het onderstaande recept. Snel klaar, makkelijk te maken en lekker!

... lees meer ▸

Blog - ש<

VET lekker!

03-01-2020 door Vivendi diëtisten

Na een blogbericht over koolhydraten en eiwitten, kunnen de vetten natuurlijk niet ontbreken. Hoe zit dat nu eigenlijk? Hebben we vetten nodig? Mensen die beginnen met afvallen vermijden vaak al snel de vetten. Is dit de juiste methoden?

... lees meer ▸

Blog - TDzI

Bananenpannenkoek

12-12-2019 door Vivendi diëtisten

Deze blijven favoriet en zijn echt ontzettend lekker. Heb je wat meer tijd in de ochtend, dan is dit een ideaal recept om mee te variëren. Ook gezellig voor in het weekend, zowel voor jong als oud. Wil je de ontbijtje vaker eten, maar red je dat niet in de ochtend? Maak ze dan een avond van te voren klaar. Je hoeft de pannenkoek dan 's ochtens alleen nog maar op te warmen in de magnetron. ... lees meer ▸

Blog - ڝjyޞJ

“Ik eet te veel eiwitten…”

11-12-2019 door Vivendi diëtisten

Ja, kan dat? Waarom zie je dan toch vaak de grote jongens in de fitness veel eiwitshakes naar binnen werken? Dat is een hele goede vraag! Er is namelijk een maximale hoeveelheid eiwitten die je lichaam kan gebruiken. Daartegenover is er geen wetenschappelijk onderbouwd bewijs dat het eten van meer eiwitten zorgt voor meer spiermassa of spierkracht! Je kunt een teveel zelfs opslaan in vet…

... lees meer ▸

Blog - ڮz^z,

Courgettespaghetti met kipfilet, tomaat, mozzarella en pesto

02-12-2019 door Vivendi diëtisten

Veel Nederlanders krijgen te weinig groente binnen. Met dit recept gaat dat portie extra groente er makkelijk in. De helft van de spaghetti vervang je gewoon door courgettepasta. Klinkt goed toch! ... lees meer ▸

Blog - 
mzZ)H~)^&if<ڭeizh

Weetjes

28-11-2019 door Vivendi diëtisten

Als je op internet leest over voeding zie je door het bomen het bos niet meer... Wat is nu een feit en wat een fabel? Hopelijk scheppen we door dit blogbericht wat meer duidelijkheid. Koolhydratenarme dieëten zijn bijvoorbeeld nog steeds erg populair. Maar wist je dat koolhydraten de belangrijkste energieleverancier is van onze hersenen? Lees snel verder voor nog meer van deze wetenschappelijk onderbouwde feiten. ... lees meer ▸

Blog - Y筍

Volkorenbrood met kip en spiegelei

05-11-2019 door Vivendi diëtisten

Een gezonde lunch hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Maak een feestje van je eten en geniet van elke maaltijd. Makkelijk, lekker en snel klaar! ... lees meer ▸

Blog - Vdn(vg*^bzz

“Ik eet helemaal geen koolhydraten meer”

22-10-2019 door Vivendi diëtisten

Al een hele tijd zijn koolhydraatarme diëten populair, maar waarom? Alle koolhydraten uit je voedingspatroon halen om sneller af te vallen… Is dat wel zo’n goed idee? Lees snel verder om hier meer duidelijkheid over te krijgen en vergeet alle fabels waarmee je wordt doodgegooid op internet.

... lees meer ▸

Blog - ڮz^jXzy(Xrvzyzݪ

Eimuffins

20-10-2019 door Vivendi diëtisten

Een voedzaam en verzadigend tussendoortje door de aanwezige eiwitten. Lekker voor na het sporten of als snack. Lees snel verder voor het recept! ... lees meer ▸

Blog - )}
Contacteer ons!
Meer weten?
The best project you'll ever work on is you!

Viva la Fitness Tilburg werkt samen met

Fysio Binnenstad Intenz Bedrijfsfitness Nederland Willem 2 Academie
Viva la Fitness Tilburg © 2021 - powered by BeweegR | website powered by ompria - design by French Made